DS is de naam van het Franse luxemerk dat zich recentelijk afsplitste van Citroën.
Volledig scherm
DS is de naam van het Franse luxemerk dat zich recentelijk afsplitste van Citroën. © DS

De Franse limousine keert terug

AutoEigenlijk durfde de Franse auto-industrie het niet meer aan om een echte limousine te maken. De Renault Talisman was de laatste en werd geen succes: het Duitse gezag van Mercedes, BMW en Audi lijkt onmogelijk te verslaan. Maar DS doet nu alsnog een dappere poging en introduceert de DS 9.

20 reacties

  • Stijn Bossuyt

    1 maand geleden
    Voor degenen die denken dat ze voor dezelfde prijs een even grote Duitser kunnen aankopen, deze wagen heeft het formaat van een Mercedes E-klasse en niet C-klasse. Bovendien is hij al quasi full option uitgerust terwijl je bij de Duitsers bij hun duurdere prijs nogmaals 15-20.000 aan opties mag bijleggen. Is deze begin versie te traag, kies dan de versie met 360 pk. Dat is nog steeds een (pak) meer dan waarmee de doorsnee Duitsers rondrijdt. Is ook niet bedoeld als concurrent voor Audi A6 enz.
  • Guido Vandecappelle

    1 maand geleden
    Prachtige wagen die het zeker goed zal doen.
  • marc sioen

    1 maand geleden
    Schoenmaker blijf bij je leest. De Fransen zijn er de laatste deccenia nooit in geslaagd een succesnummer te bouwen in het topsegment. Laat dit aan de specialisten terzake...
  • Johan Billiet

    1 maand geleden
    Niets tegen Franse wagens, heb er zelf gehad die waren best OK, maar jammer van die DS 9...is inzake design een gemiste kans..waarom laten ze heel die wagen niet ontwerpen in China...daar kunnen ze ondertussen ook mooie auto's op poten stellen..
  • Ives Ameel

    1 maand geleden
    Noem het dan een Chinese auto je gaat je geen pijn doen. Goed voor de Franse werkgelegenheid naar top werkloosheid in geen tijd.
  1. Ook Peugeot en Porsche aangeklaagd voor dieselgate
    5

    Ook Peugeot en Porsche aange­klaagd voor dieselgate

    Na Renault en Volkswagen is nu ook de Franse autobouwer Peugeot in Frankrijk aangeklaagd voor sjoemelpraktijken in het kader van dieselgate. Dat meldde Stellantis, moederbedrijf van Peugeot, woensdagavond. Mogelijk zullen ook Citroën en Fiat-Chrysler, onderdeel van Stellantis, zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Duist sportwagenbouwer Porsche, dochterbedrijf van autoconcern Volkswagen, wordt dan weer in Duitsland aangeklaagd, meldt Business Insider .