AP
Volledig scherm
© AP

Autogroep boven Mercedes-Benz snoeit in dealernetwerk

AutoAutogroep Daimler, eigenaar van Mercedes-Benz, gaat snoeien in zijn netwerk. De groep wil 25 showrooms en herstelplaatsen in België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje verkopen aan investeerders, zo schrijft de Duitse krant ‘Handelsblatt’ en het nieuws wordt bevestigd op de hoofdzetel van Daimler in Duitsland. De bedoeling is om kosten te besparen.

6 reacties

  • Marc Peeters

    2 weken geleden
    We rijden met twee Mercedessen als particulier. We komen van andere premium merken (JLR). Prijzen voor onderhoud swingen helemaal niet uit de pan! Integendeel, we betalen minder en de wagens zijn dan ook nog eens betrouwbaar. De Jaguar's en Landrover's hebben meer in de garage gestaan met problemen dan gereden de kosten zijn hoger dan vele andere merken. De gehele auto industrie zal minder fysieke dealers gaan krijgen of ze gaan samen hokken zoals Citroën, Peugeout, Opel en DS.
  • Roel Van Bael

    2 weken geleden
    Kan iemand me de groei logica nog eens uitleggen? Eerst moet zo een groep groter en groter worden. Om dan te beseffen dat ze een onbestuurbare moloch hebben gecreëerd? De stellantis groep zit met een compleet ander probleem. Daar hebben ze door allerhande overnames buiten hun oorspronkelijk netwerk een probleem met overlap. Ze hebben nu merken in hun portfolio die technisch hetzelfde zijn. Wij, de techniekers, moeten ons nog een beetje verder oprekken, en ook dat probleem even oplossen.
  • piet devlieger

    2 weken geleden
    @Stefaan Vanwijnsberghe, dat blauw betalen valt best mee. Ik heb een M en een VW en de prijzen liggen niet zo ver uit elkaar voor onderhoud, werkuren en wisselstukken. Ik ken een paar taxibedrijven in Duitsland die een tijdlang een aantal Mercedessen vervangen hebben door VW. Ze zijn ervan teruggekeerd omdat ze zeggen dat Mercedes wel duurder is maar dat er minder vaak problemen en slijtage zijn. Ze rijden met hun auto's tot 1 miljoen km - die weten waarover ze het hebben en ze kunnen rekenen.
  • eric volders

    2 weken geleden
    Veel reclame maken en sponseren en dan de F1 niet vergeten hier kan veel bespaart worden als je dan toch wil besparen
  • Stefaan Vanwijnsberghe

    2 weken geleden
    Aan de prijs van het onderhoud en de onderdelen zal het niet liggen, wie zo'n wagen koopt betaalt zich blauw aan onderhoud en wisselstukken.
  1. Welke elektrische wagen past bij jou? Onze auto-expert deelt zijn favoriet model voor elk profiel
    PREMIUM

    Welke elektri­sche wagen past bij jou? Onze au­to-ex­pert deelt zijn favoriet model voor elk profiel

    Over afzienbare tijd staat de elektrische auto ook in jouw garage. Al vanaf 2026 zelfs, als je een salariswagen hebt. Daarna zullen snel de particulieren volgen, want de klassieke auto met verbrandingsmotor is door de strenge Europese normen ten dode opgeschreven. Maar wat als je vandaag al wil overstappen op elektrisch rijden? Onze auto-expert tipt welke auto bij je past aan de hand van 9 profielen. Van de zelfstandige tot het jonge gezin: er is voor ieder wat wils.
  1. Onze fiscaal expert over bedrijfswagenakkoord: “Geen oplossing voor files en belastingtruc”
    PREMIUM

    Onze fiscaal expert over bedrijfswa­ge­n­ak­koord: “Geen oplossing voor files en belasting­truc”

    Vanaf 2026 zijn enkel CO2-neutrale bedrijfswagens nog fiscaal aftrekbaar. Welke gevolgen heeft dat voor jouw belastingbrief en de bedrijfswagen waarin je straks rondrijdt? En wat betekent deze beslissing voor mensen zonder bedrijfswagen? “Voor hen wordt een elektrische auto nu bereikbaar”, zegt Drive-presentator en bedrijfswagenexpert Philippe Quatennens. We legden hem en onze geldexpert Michel Maus op de rooster.
  2. "Een elektrische wagen schiet als een raket uit de startblokken": onze auto-expert belicht de grootste verschillen tussen een elektrische en klassieke wagen
    PREMIUM

    "Een elektri­sche wagen schiet als een raket uit de startblok­ken": onze au­to-ex­pert belicht de grootste verschil­len tussen een elektri­sche en klassieke wagen

    Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij.