Een snellaadstation voor elektrische wagens in Oostende, bij de Internationale Luchthaven Oostende-Brugge.
Volledig scherm
Een snellaadstation voor elektrische wagens in Oostende, bij de Internationale Luchthaven Oostende-Brugge. © rv - @fastned

Autobouwers: “Meer snellaadstations nodig in Europa om lange wachtrijen te vermijden”

AutoAutobouwers BMW, Hyundai, Daimler, Ford en Volkswagen willen hun Europese netwerk van snelladers voor elektrische auto’s aanzienlijk uitbreiden. De vele elektrische wagens die ze komende jaren verwachten te verkopen zullen immers ook ergens moeten worden opgeladen.

31 reacties

  • raf peeters

    1 maand geleden
    @victor vandesande ,ook ik rij regelmatig die afstanden,Denemarken,Polen,Zwitserland, zie mij dat ook niet met een E wagen doen maar geen nood ,er komen fossiele wagens die quasi CO2 uitstoot bijna te verwaarlozen zijn(twee katalysatoren en technische snufjes) ,ze zijn zelfs beter en minder uitstoot CO2 dan de E wagen die nog steeds meer CO2 produceert bij productie dan een diesel op 8 jaar.Overigens als je E wagens moeten gerecycleerd heb je weer een pak CO2 ,maar dat is zorg voor later
  • Eddy Douwen

    1 maand geleden
    In eerste plaats zijn ze nog veel te duur in aankoop ,en wat met de batterijen die je na 5 jaar moet vervangen ,duur hobby lijkt me ,als je zo als die reporter van oostende naar hoge venen rijd en je doe er 2 dagen over met tal van problemen en dan had die nog hulp ,dan is de elektrische wagen in mijn ogen alleen goed voor korte afstanden en voor rijk volk .de overheid gaat de mensen weer zand in de ogen strooien ,kom achteraf niet bleiten
  • Paul Van fraeyenhove

    1 maand geleden
    150 000 laadpalen in Belgie? Dat is zo'n 5 palen per vierkante kilometer. En dan iedereen nog een thuislaadpaal ook natuurlijk...
  • raf peeters

    1 maand geleden
    @Louise Maertens ,gaat zelfs nog niet zolang duren.E rijden alleen is een utopie en ook dat weten de constructeurs.Overigens gister nogmaals bevestigd en dit aan de hand van opvolging van E wagens over een tijd van 6 jaar,batterijen gaan nooit 10 jaar halen en de reden is voor de hand liggend. Snelladen aan de palen doet de leeftijd v d batterij met 50% verminderen en vanaf 5 de jaar veel vaker laden en veel minder km radius.Een E wagen is een wegwerpproduct en haalt nooit 20 jaar zoals fossiele
  • Louise Maertens

    1 maand geleden
    In 2025 komen de co2 neutrale efuels op de markt, dwz. einde elektrische auto.
  1. Gedaan met de ‘brol’: deze Chinese merken willen de automarkt veroveren met betrouwbare en betaalbare wagens
    PREMIUM

    Gedaan met de ‘brol’: deze Chinese merken willen de automarkt veroveren met betrouwba­re en betaalbare wagens

    Primeur bij de 34ste Verkiezing VAB-Gezinswagen van het Jaar: voor het eerst kaapte een Chinese wagen de hoofdprijs weg. De MG ZS EV is een paradepaardje van de Chinese groep SAIC. En hij is niet de enige: ook Aiways, BAIC, DFSK, Seres en JAC proberen u te overtuigen met hun SUV’s: betrouwbaar, vaak elektrisch en vooral betaalbaar. Rijden we straks massaal met Chinese auto’s rond? Hoe China nu ook aan een veroveringstocht is begonnen op de automarkt.
  1. Autobestuurders zien een wel heel bijzonder voertuig voorbijrijden
    Play

    Autobe­stuur­ders zien een wel heel bijzonder voertuig voorbijrij­den

  2. "Shame on you", voetbalsupporters uiten ongenoegen over Super League
    Play

    "Shame on you", voetbalsup­por­ters uiten ongenoegen over Super League