Audi roept elektrische SUV’s uit Brusselse fabriek terug

Assemblage van een Audi e-tron in de fabriek in Brussel.
REUTERS Assemblage van een Audi e-tron in de fabriek in Brussel.
De Duitse luxewagenbouwer Audi roept zijn in Brussel gebouwde e-tron terug voor een probleem met een afdichting aan de stekkerdoos. Het gaat om auto’s gebouwd tussen september vorig jaar en maart dit jaar. In België moeten een kleine 200 wagens terug naar de garage. Dat is vandaag vernomen bij invoerder D’Ieteren.

Eigenaars mogen met de auto blijven rijden, tenzij er een waarschuwing verschijnt op het dashboard. Ze zullen ook een brief krijgen met uitnodiging voor de recall en waarin ook een duidelijke verwijzing zal staan naar het waarschuwingsteken. De terugroepactie zal in augustus van start gaan.

Het euvel is te wijten aan een productiefout bij een leverancier en werd door Audi zelf opgemerkt bij intensieve tests. Door een probleem met de afdichting aan de stekkerdoos bestaat het risico dat er water tot in het batterijcompartiment komt. Dat zou in het slechtste geval kunnen leiden tot kortsluiting, al benadrukt men bij Audi dat er nog geen zo’n gevallen bekend zijn.

In de Verenigde Staten roept Audi 1.644 exemplaren van zijn e-tron terug. Dat schrijft De Tijd. Omdat de herstelling tot augustus kan duren, krijgen de Amerikaanse eigenaars van een e-tron gedurende die periode een vervangwagen en 800 dollar ter compensatie, klinkt het.

Bekijk ook:

Getest: Eerste volledig elektrische Audi in ons land




11 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Els Pauwels

    naar mijn mening is hun Diesel, het enige dat werkt, maar dat mag dan plotseling nergens meer rijden. hun benzine varianten (TSI ) is ook al het ene probleem na het andere, om nog maar te zwijgen over hun DSG automaat bakken. ik begrijp echt niet dat een firma met zo'n staat van dienst, zo slecht kan zijn

  • Hendrik Patyn

    Bij Audi konden ze plots geen deftige dieselmotor meer bouwen, ze gooien dan alles op elektrisch en dit lukt ook al niet, waar zijn al doe goeie ingenieurs naar toe? Komt ervan als de diploma's te gratuit worden...

  • Ronny Biesen

    "Vorsprung durch Technik" is ook niet meer wat het geweest is!! En waarom krijgen de Belgische klanten geen vergoeding? Waarom weer enkel de Amerikanen? Waarom deze selectiviteit?

  • piet devlieger

    Leo Marien, een prachtig commentaar. Honderd procent akkoord. Als 'oudere' kan je enkel nog hoofdschuddend toekijken hoe er geblunderd wordt. Maar ik kijk toe met een glimlach - de jongere generaties betalen hun leergeld net zoals wij het deden.

  • Geert Jackers

    is bij mijn Golf GTE van 4 jaar oud ook onlnags gebeurd. Althans de controle voor identiek zelfde "mogelijke" probleem, echter niks aan de hand. Dus ....beter safe dan sorry , hoeveel autos worden er niet teruggeropen ivm problemen van onderdelen van leveranciers.....BMWS, Mercedes , citroen, Renault....allemaal al meegemaakt.