Aston Martin bouwt 28 stuks van beruchte James Bond-wagen DB5

Repro Benny Proot
Door de straten scheuren alsof je James Bond bent: die droom wil de Britse autoconstructeur Aston Martin waarmaken. Het bedrijf kondigde aan in totaal weer 28 voertuigen van het type DB5 te bouwen. Mét bijkomende Bond-accessoires. 

De Aston Martin DB5 kwam voor het eerst (letterlijk) in beeld in 'Goldfinger', de derde film over MI-5-spion James Bond met Sean Connery als 007. De DB5 geldt als de bekendste van alle Bond-auto's.

De eerste Goldfinger-remakes zullen in 2020 van de band rollen.
Van de 28 Aston Martins zullen er 25 verkocht worden. Kostprijs: 2,75 miljoen pond (of drie miljoen euro) per stuk.

Sean Connery bij de Aston Martin tijdens de opnames van Goldfinger in 1964.
REUTERS Sean Connery bij de Aston Martin tijdens de opnames van Goldfinger in 1964.

Onder de Bond-snufjes van de nieuwe DB5 is onder andere een roterend nummerbord. Alle technische snufjes zijn ontwikkeld in samenwerking met experts van de special effects-afdeling van de James Bond-filmfabriek. De in de wagen verscholen machinegeweren uit 'Goldfinger' zullen vermoedelijk geen deel uitmaken van het nieuwe DB5-pakket.

AFP
Reuters
Reuters
Benny Proot
Benny Proot
De DB5 Aston Martin van James Bond.
Benny Proot De DB5 Aston Martin van James Bond.
Kos



7 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Wilfried Vanden Berg

    Hopelijk zijn de replica's beter dan wat ze nu maken. Die van nu. Veel lawaai,zuipen als de pest .hard gevoel , stroef in handelbaarheid en Engels. Altijd problemen.

  • olivier deweer

    Mogen die dat stadje in? Of parking zoeken...

  • Jos Van Deurzen

    Is er ook eentje bij met het stuur links?

  • Bene Devos

    Als James Bond door de straten scheuren? Ja, aan 30 in het stad en 70 op de gewestwegen en op de snelweg sta je stil.

  • Toon Van Kerckhove

    Schitterend! Maar een perfecte replica heeft zo wel zijn nadelen voor de bestuurder. Detail: met die buitenspiegels, maar ik heb ze vroeger ook zo gehad, wil je nu toch niet meer rijden. Geen ABS, power steering etc? En een replica met alle hedendaagse snufjes is een hybride: stijl van toen, comfort van nu. Waarde: show. Maar prima idee van Aston Martin, succes! Uitstekend speeltje voor emirs, voetballers en politiekers bij de EU. Haasten jongens, er zijn er maar 25.