“Ook deze topmodellen sneuvelen vanwege bezuinigingen bij Mercedes”

De S-Klasse cabriolet en coupé sneuvelen bij de volgende generatie S-Klasse, aldus Handelsblatt
Mercedes-Benz De S-Klasse cabriolet en coupé sneuvelen bij de volgende generatie S-Klasse, aldus Handelsblatt
De volgende generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse wordt binnenkort onthuld, maar de extra dure coupé- en cabrioletvarianten blijven hoogstwaarschijnlijk achterwege.

Mercedes-Benz is bezig met een enorme bezuinigingsoperatie. Deze behelst niet alleen het verlies van 15.000 banen, maar zorgde ook voor een vroegtijdig einde van de recente Mercedes X-Klasse, een pick-up die werd gebouwd in samenwerking met Nissan.

En daar blijft het niet bij. De Duitse krant Handelsblatt bericht dat is besloten de S-Klasse Coupé en S-Klasse Cabriolet te schrappen bij de nieuwste generatie van dit topmodel. De beslissing lijkt vreemd, vooral omdat beide modellen zijn gebaseerd op de sedan-uitvoering en dus geen apart model vormen. Ook wordt op de duurste modellen doorgaans de meeste winst gemaakt.

Naast deze modellen en eerdergenoemde X-Klasse zou ook het voortbestaan van de derde generatie CLS en de huidige AMG GT coupé aan een zijden draadje hangen. De kans bestaat dat beide modellen worden vervangen door één elektrische coupé. In 2021 komt ook de EQS op de markt: een geheel nieuw elektrisch model dat opereert in de markt waar ook de S-Klasse actief is.

De S-Klasse coupé en cabriolet
Mercedes-Benz De S-Klasse coupé en cabriolet



12 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • jorie Vanderperren

    Is het niet stilaan tijd dat modellen met een enorme CO2 uitstoot per vervoerde persoon eruitgaan? Logische keuze dus van Mercedes, mensen met het geld voor een AMG coupé gebruiken die niet om gepakt en gezakt met op skivakantie te gaan. Kan dus perfect vervangen worden door een E-sportwagen.

  • raf peeters

    @Robert DE REU,logisch dat je niet vaak deze wagens op straat ziet ,persoonlijk komt de cabrio's ook maar buiten als het weer ervoor is,anders blijven ze ook bin-nen. In een punt kan ik nog bijtreden ,zijn Mercedessen met een Mercedes motor onder de kap en die heb je tegenwoordig vanaf de CLS en E klasse en 't is inmid-dels geen geheim dat daaronder de Renault blokken gebruikt worden met de sturing van Mercedes.Heb je stukken aan zo'n motor, kan je motoronderdelen bij Renault halen(CLA)

  • Willy Stinissen

    Ik heb gelezen dat het volgend weekend interessant gaat worden om in de praktijk te zien hoe het gaat zijn als VEEL EV's naar dezelfde richting rijden en aan dezelfde laadpalen moeten bijladen.

  • Bart Vrancken

    Voor de echte petrolheads is heel de verschuiving en stoelendans in de autowereld misselijkmakend. Electrificeren of dikke boetes betalen, dat is de zweep-en kaakslag die Europa toedient aan haar constructeurs. De groene golf die heeeeeeel veel jobs gaat kosten binnen de branche.

  • Robert DE REU

    Is toch een begrijpbare reactie van Mercedes, hoeveel van die wagens die het assortiment zouden verlaten kom je tegen, ik denk dat je gerust een jaar kan rondrijden zonder een S coupe of cabriolet tegen te komen, wat ben je met hoge winsten op bepaalde modellen als ze niet verkopen. De Eklasse en S klasse zijn in mijn ogen nog de echte Mercedes wagens.