“Hoofd productie weg bij Tesla”

REUTERS
De man die verantwoordelijk was voor de productie van alle auto's in de fabriek van Tesla in het Californische Fremont, werkt niet meer voor de maker van elektrische auto's. Dat meldt de Amerikaanse gespecialiseerde blogsite Electrek. 

Peter Hochholdinger werkte sinds 2016 voor Tesla en was daarvoor 22 jaar in dienst bij Audi.
Tesla heeft al langere tijd te maken met veel verloop bij het hogere management. Eind vorig jaar gingen ook al vijf hoge managers weg bij het bedrijf.

Bovendien probeert Tesla de productie van zijn voertuigen op te voeren. Hochholdinger was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's. Hij gold als een sleutelfiguur om de productie op te krikken, bijvoorbeeld met de productie van de nieuwe Model 3.

Maar eerder deze maand raakte via de website Business Insider bekend dat Tesla het eigen productiedoel van 1.000 wagens van het type Model 3 niet zou halen.

Tesla kon vandaag niet bereikt worden voor commentaar. Ook bij Electrek wilden Tesla en Hochholdinger niets kwijt.




9 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jan Rodrigus

    ik begrijp vooral dat hij niet wil investeren in meer fabrieken en personeel om meer te produceren. hij is dan toch nog een beetje snuggerder dan ik dacht, meer produceren betekent bij Tesla niet meer Winst, maar nog meer verlies :)

  • Matt Casters

    Beste Jan, volgens eigen cijfers van VW produceert de fabriek in Vorst ongeveer 250 auto's per dag en is dit hun absolute maximum. Zowel VW als Tesla zijn blijkbaar beperkt in volume door een gebrek aan batterijen, niet zozeer de fabrieken zelf.

  • Matt Casters

    Ik moet nog altijd harde cijfers zien bij dit soort berichten over het verloop bij het top management. Gemiddeld veranderen die mensen zo om de 3 jaar van job (zoals in dit geval). Is er méér verloop dan in andere grote tech bedrijven of minder? We krijgen geen informatie hierover waardoor weeral het idee ontstaat dat de enige reden dat die soort 'nieuws' verspreid wordt is om de Tesla beurskoers negatief te beïnvloeden.

  • Jan Rodrigus

    1000 auto's per dag is toch belachelijk weinig. Dat kan je zelf nog geen massaproductie noemen zoiets. dwz dat ze maar rond de 350000 per jaar zitten. Een stad als NY heeft 9 miljoen inwoners. en zelfs dat belachelijk aantal van 1000 wagens. kunnen ze niet halen . BTW VW maakt er een 30000 per dag. en daar moeten ze zich niet pijn voor doen

  • pol van de velde

    Waterstof is de toekomst op korte termijn voor de wagens, later kernfusie, kan alles elektrisch gevoed worden.