Nick Daelemans (links) en Mathias Vertessen (rechts), oprichters van KLEIR.
Volledig scherm
Nick Daelemans (links) en Mathias Vertessen (rechts), oprichters van KLEIR. © Ben Vandenbempt

Modelabel KLEIR. ontwerpt T-shirts en sweaters om borstkankeronderzoek te steunen

Het Antwerpse kledinglabel KLEIR. en het VUB Yamina Krossa Fonds lanceren samen de actie “Borstkanker een tweede kans geven? KDACHTETNI.” met de verkoop van limited edition T-shirts en sweaters met het opschrift KDACHTETNI. KLEIR. schenkt de opbrengst aan het kankeronderzoek van Prof. dr. Damya Laoui (VUB-VIB) waar het VUB Yamina Krossa Fonds geld voor inzamelt. Met deze ludieke actie willen beide de aandacht vestigen op oktober als borstkankermaand en op borstkankeronderzoek.

  1. Wetenschappers UAntwerpen analyseren journaals in coronajaar 2020: “Marc Van Ranst kwam 26.136 seconden aan het woord”
    Antwerpen

    Wetenschap­pers UAntwerpen analyseren journaals in coronajaar 2020: “Marc Van Ranst kwam 26.136 seconden aan het woord”

    Dat de coronacrisis in 2020 de nieuwsagenda domineerde, hoeft geen betoog meer. Waarschijnlijk moeten we zelfs teruggaan tot WOII voor een vergelijkbare mediastorm. Wetenschappers van de Universiteit Antwerpen onderzochten de berichtgeving in de zevenuurjournaals van Eén en VTM tussen 2003 en 2020, en stelden vast dat de coronacrisis alle normale verhoudingen in het nieuws door elkaar schudde. Nicholas Lataire, directeur van News City - waartoe ook VTM NIEUWS behoort - zegt dat de nieuwsredactie rekening houdt met bepaalde conclusies uit het onderzoek, maar nuanceert: “Wij hebben altijd onze journalistieke keuzes bepaald op basis van de informatienoden van dat moment”.
  1. Hongerige kat klampt zich vast aan zak vol eten
    Play

    Hongerige kat klampt zich vast aan zak vol eten

  2. Alsof corona niet bestaat: Franse politie valt binnen in illegaal restaurant
    Play

    Alsof corona niet bestaat: Franse politie valt binnen in illegaal restaurant