Rantour-zaakvoerder Kurt Rollier (links) met Alain Beeckman, al vier jaar de vaste chauffeur van onze nationale ploeg.
Volledig scherm
PREMIUM
Rantour-zaakvoerder Kurt Rollier (links) met Alain Beeckman, al vier jaar de vaste chauffeur van onze nationale ploeg. © Tom Vierendeels

Alain (62) is de vaste chauffeur van de Rode Duivelsbus: “Vriendelijke kerels! En het rijden onder escorte is schitterend”

AffligemOnze Rode Duivels en hun entourage zullen de komende weken opnieuw beroep doen op het Affligemse autocarbedrijf Rantour. Al vele jaren staan zij in voor het vervoer van nationale voetbal- en futsalploegen. Sinds vier jaar vervoert Alain Beeckman (62) Kevin De Bruyne, Eden Hazard en co. “Op de bus hebben we geen contact, want dan zitten ze allemaal met hun hoofdtelefoon en focussen ze zich op de wedstrijd”, zegt hij. “Maar soms moet ik met de wagen iemand persoonlijk ophalen en dan wordt er wel eens gekeuveld.”

0 reacties

  1. Waarom stakers heel distributiecentrum Delhaize lamleggen na één ontslag: “Vertrouwen in leidinggevenden is zoek”
    PREMIUM
    Asse

    Waarom stakers heel distribu­tie­cen­trum Delhaize lamleggen na één ontslag: “Vertrouwen in leidingge­ven­den is zoek”

    Van maandagavond tot dinsdagnacht werd er gestaakt in het distributiecentrum Delhaize in Asse. De aanleiding was het ontslag van een werknemer, die volgens verschillende bronnen al enkele keren op de vingers werd getikt. Vakbonden en directie raken het maar niet eens over de oplossing. Maar hoe kon die ene persoon nu een distributiecentrum met enkele duizenden werknemers 24 uur lang volledig stilleggen?
  2. Restaurant De Voet Van Keizer Karel moet deuren sluiten na noodweer: “Voor zeker tienduizenden euro’s aan schade”
    Wambeek

    Restaurant De Voet Van Keizer Karel moet deuren sluiten na noodweer: “Voor zeker tienduizen­den euro’s aan schade”

    Het pittoreske restaurant De Voet Van Keizer Karel in de Wambeekse Klapscheutstraat is vrijdagochtend door een drama getroffen. In één van de zalen stond het water zo’n anderhalve meter hoog. Tal van elektrische toestellen zijn al naar de vaantjes en belanden samen met een heleboel vers eten bij het vuilnis. “We rekenen toch op zo’n vijftig- à tachtigduizend euro aan schade”, zucht uitbaatster Sofie Van Huychem. “Maar dat buren en familie zo in de bres springen doet deugd.”
  1. Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Diesel dood? Nog niet, maar het einde is nabij

    Het bedrijfswagenpark stapt in 2026 quasi volledig over op elektrische wagens, terwijl ook de particuliere bestuurder steeds vaker voor een EV opteert. Vele automerken stellen langs hun kant dan weer een datum in het vooruitzicht waarop ze definitief stoppen met de productie van auto’s met een verbrandingsmotor. Hoelang mogen we nog met een nieuwe diesel rijden? En is het nog interessant om in een dieselwagen te investeren? HLN Drive weegt de pro’s en de contra’s af.