'Samen voor een Verkeersveilig Aalst' kon deze vrachtwagens betrappen.
Volledig scherm
'Samen voor een Verkeersveilig Aalst' kon deze vrachtwagens betrappen. © 'Samen voor een Verkeersveilig Aalst'

Meer controle op tonnagebeperking nodig: “Zwaar transport in de spits door de stad, misdadig gewoon”

AalstDe controle op de tonnagebeperking in Aalst loopt mank, vinden ‘Samen voor een verkeersveilig Aalst’ en Critical Mass Aalst. Met de invoering van deze inrijbeperking voor voertuigen boven de 7,5 ton aan het begin en einde van de schooldag, streeft de stad naar een verkeersveiliger centrum. Toch houden veel vrachtwagenbestuurders zich niet aan de regels, zo blijkt. “Misdadig”, zeggen de organisaties die voor meer verkeersveiligheid gaan.

  1. Een jaar geleden startte circulatieplan in Aalst én het protest ertegen: “Een referendum komt er niet, we hadden nochtans 7.900 handtekeningen”
    PREMIUM
    Aalst

    Een jaar geleden startte circulatie­plan in Aalst én het protest ertegen: “Een referendum komt er niet, we hadden nochtans 7.900 handteke­nin­gen”

    Precies een jaar geleden, op 16 augustus 2021, voerde de stad Aalst het nieuwe circulatieplan in. De 40 nieuwe eenrichtingsstraten, de talrijke fietsstraten en zone 30 in het stadscentrum stootten op een pak kritiek. “Wij willen een referendum en gaan voor de volledige afschaffing van het circulatieplan”, kondigde een actiegroep aan. Een jaar later blikken de kopstukken van het protest er met gemengde gevoelens op terug.