Fietsen in Aalst.
Volledig scherm
Fietsen in Aalst. © Geert De Rycke

FIETSVEILIGHEID IN AALST: “Soms denk ik, er moet eerst een fietsend kind sterven voor ze het beseffen”, zegt Tom Calloens van Critical Mass.

Amper drie op de tien fietsers zijn tevreden over het aantal fietspaden in Aalst en de staat van die fietspaden. Dat blijkt uit een enquête van Het Laatste Nieuws waaraan 1.016 Aalstenaars aan deelnamen. Tevreden fietsers, dat is ook waar Tom Calloens naar streeft met zijn Critical Mass-beweging. De komende dagen gaat Het Laatste Nieuws dieper in op de zwarte fietspunten in Aalst.

6 reacties

  • victor vandesande

    2 jaar geleden
    Zonet gezien in Tervuren : aan een smalle straat staan lichten om beurtelings verkeet te regelen . Ik wacht azn het rode licht . Dan komt een dame met een bakfietsmet kind erin, steekt de stilstaande auto's voorbij op het linkerval en rijdt zonder vertragen door rood. Tegenoverkomend verkeer moet zelfs uitwijken . Wie is hier onverantwoord,aan het rijden ?
  • christophe vinck

    2 jaar geleden
    Zie recent voorstel schrapping voorrang Frits De Wolfkaai, de fiets moet weer eens wijken en auto’s laten voorgaan. De binnenstad is een ramp: frustratie alom, zowel bij autobestuurders, fietsers en bussen. Aan het beleid: durf keuzes maken en zorg voor naleving van de regels door allé weggebruikers. Doe het nu aan het begin van je legislatuur en je zal de vruchten plukken. Waar is onze Aalsterse verkeerspolitie tijdens de spits trouwens ?
  • Davey Merckx

    2 jaar geleden
    Zeer weinig autobestuurders kennen de reglementering van een fietsstraat inderdaad.... maar ook zeer weinig fietsers kennen het verkeersreglement en dan denk ik steeds, moest iedereen de regels nog maar voor 75% toepassen het zou al een enorm verschil maken voor iedereen....
  • Moehmena Rahous

    2 jaar geleden
    Fietsen in Aalst: de ene miskleum na de andere. De fietsbanen op de nieuwe rotonde bovenop de tunnels is het summum van domheid van beheer van stadsverkeer. Dat men daar niet aan dacht voor de aanvang van het tekenen van de plannen getuigt van een wereldvreemdheid voor fietsers. Ja, een administratief centrum, een bibliotheek, tunnels en parkeergarages bouwen, de ring vernieuwen, dat wel. En niets voor de fiets. Behalve dan de gevaarlijke kruispunten en fietspaden overal.
  • Yves Carpentiers

    2 jaar geleden
    Verf op de baan beschermt niemand, gespoten verf verdwijnt zeer snel. Aparte fietspad is de veiligste, duurzaamste en comfortabelste oplossing. Investeren op lange termijn om leven te beschermen, om ongevallen te vermijden. Fietsen is gezond, zuinig, performant, enz. én moet sneller een betere infrastructuur krijgen van onze politici (geen beloftes, wel daden).
  1. Klassiek spaarboekje bij grootbank? Dan verdubbelen je spaarcenten na… 636 jaar
    Spaargids.be

    Klassiek spaarboek­je bij grootbank? Dan verdubbe­len je spaarcen­ten na… 636 jaar

    De rente op onze spaarboekjes is al lang geen vetpot meer. Bij de wettelijke minimumrente voor gereglementeerde spaarrekeningen, die de meeste grootbanken hanteren, duurt het liefst 636 jaar vooraleer je spaarcenten verdubbelen. Wie kiest voor spaar- of beleggingsproducten met een hoger rendement, slaagt er mogelijk wel nog in om bij leven zijn kapitaal met 100% te zien aangroeien. Spaargids.be beschrijft hoe dat kan.