WERCHTER

COCA-COLA LANCEERT ZOMERCAMPAGNE OP FESTIVALWEIDE LEGENDARISCHE LOGO VERDWIJNT EVEN

"Rock Werchter is voor velen favoriete vakantiebestemming"

Het eerste festival(letje) van het jaar op de weide van Werchter was er gisteren eentje van... Coca-Cola. De frisdrankgigant lanceerde er haar nieuwe zomercampagne. Om het vakantiegevoel alvast op te roepen, vervangt Coca-Cola haar legendarische logo op de flessen en blikjes tijdelijk door favoriete vakantiebestemmingen, én topfestivals.

Coca-Cola pootte gisteren voor de lancering van de zomeractie zelfs een voorsmaakje van haar festivalstand op de weide in Werchter neer. - Sven Ponsaerts
Coca-Cola pootte gisteren voor de lancering van de zomeractie zelfs een voorsmaakje van haar festivalstand op de weide in Werchter neer. - Sven Ponsaerts

De lancering van de nieuwe zomeractie van Coca-Cola was gisteren voor Werchter - een van de vijf 'gedroomde Belgische vakantiebestemmingen' op de nieuwe blikjes en flesjes waarmee de frisdrankgigant alvast het vakantiegevoel wil oproepen. Een 100-tal gasten, onder wie de winnaars van een Facebookwedstrijd, kreeg er ter gelegenheid van de aftrap op een deel van het festivalterrein een 'mini-boetiekfestival' aangeboden. In een speciaal voor de gelegenheid gebouwd Coca-Cola-decor proefden ze niet alleen van de wereldvermaarde frisdrank, maar ook van sfeervolle optredens van artiesten als Ludoviq, Tamino, Baloji en Henri PFR.

"Omdat er tijdens onze bevraging bij 600 landgenoten naar hun droomvakantie niet zoveel Belgische bestemmingen naar voor kwamen, hebben we maar de link naar de festivals gemaakt", verklaart Laura Brems, woordvoerster bij Coca-Cola de locatiekeuze voor de lancering.

Coca-Cola-woordvoerster Laura Brems. - Sven Ponsaerts
Coca-Cola-woordvoerster Laura Brems. - Sven Ponsaerts

Bali en Hawaii

"De muziekfestivals zijn niet alleen superbelangrijk voor ons als merk, ons doelpubliek - de jongeren - zien ze ook vaak als een ideale vakantiebestemming. Rock Werchter is dus, net als de Belgische top-3 Hawaii, Miami en Barcelona, eigenlijk ook wel een vakantiebestemming." En zo prijkt Rock Werchter, maar onder meer ook Pukkelpop en Dour, dus in het lijstje van 76 klinkende droombestemmingen, gaande van exotische oorden als Bali en Hawaii tot Europese toplocaties als Ibiza en Marbella.

"Coca-Cola is ook al jarenlang steevast prominent op deze Werchterse weide aanwezig", weet de woordvoerster met lokale roots. "Deze locatie biedt dus gewoonweg een mooie kans voor een leuke, kleinschalige eerste festivalbeleving, én de ultieme kick-off van onze zomercampagne."

Europese wedstrijd

De komende maanden zullen er zo'n 193 miljoen 'vakantieverpakkingen' voor de Belgische markt worden geproduceerd. Aan de zomercampagne is meteen ook een grote, Europese wedstrijd verbonden. "Onder de dop of het lipje van de deelnemende producten van de limited edition-collectie zit een unieke code waarmee elke week een droomvakantie valt te winnen", legt Brems uit.

"En met de Rock Werchter-blikjes en flesjes maakt men kans op Werchterse festivalpakketten." De actie loopt van 24 april tot 20 augustus. De aangepaste verpakkingen liggen tot eind september in de winkel. In 2013 plaatste Coca-Cola met 'Share a Coke with' met groot succes ook al de populairste voornamen op haar blikjes en flesjes.

Meer nieuws uit Rotselaar

Recente foto's uit Rotselaar