-
 
HLN.be

150 vrouwen gezocht om elke dag chocola te eten

Onderzoekers van de universiteit van Norwich zijn op zoek naar 150 vrouwen die elke dag bereid zijn een reep chocolade op te eten. Klinkt als de hemel? Vergeet het, want de studie kadert in een poging om diabetes type 2 af te stoppen. Enkel als u dus aan die ziekte lijdt en de menopauze al achter de rug heeft, kan u aan het experiment deelnemen.

Het geheim achter de techniek zijn de zogenaamde flavonoïden, plantonderdelen die onder meer in cacao en soja voorkomen en het risico op een hartaandoening aanzienlijk verminderen. Om niets aan het toeval over te laten, deden dieetspecialisten van ginder een beroep op een bekende chocolatier uit ons land. "De hoeveelheid flavonoïden ligt drie maal zo hoog als in een gewone reep", aldus coördinator Peter Curtis. "Dankzij een speciaal extractieproces hebben we die chemische grondstoffen kunnen overhouden die belangrijk voor ons zijn. De smaak valt trouwens best mee, een beetje karamelachtig."

Dit heuglijke nieuws betekent echter allerminst een vrijgeleide om massaal chocola te gaan vreten. "Overdrijven is altijd slecht, want chocolade bevat natuurlijk enorm veel suiker en vet", waarschuwt de directeur van het diabetescentrum. (svm)
28/04/08 14u27
      mailIcon Mail een vriend(in)      printIcon Printversie

Jouw mening telt!

Deel jouw mening met meer dan 300.000 HLN-bezoekers

 
Kanaal Nieuws
 Jouw .BE nog vrij?

Actie: GRATIS domeinnaam
 Wedden dat het klikt?
Go2.be - Uw favoriete linksite

© De Persgroep Publishing. Alle rechten voorbehouden. Lees de gebruiksvoorwaarden.

Mediargus Metriweb