Als je drie kopjes thee per dag drinkt, beperk je je risico op kanker met een derde. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Alleen jonge vrouwen
De Amerikaanse onderzoekers bestudeerden 5.000 vrouwen tussen 20 en 74 jaar die behandeld werden voor borstkanker. Ze vergeleken hun levensstijlen en medische geschiedenis met evenveel 'gezonde' vrouwen. Daaruit bleek dat heel regelmatig thee drinken het risico op borstkanker bij vrouwen jonger dan 50 met 37 procent beperkt. Bij oudere vrouwen bood het warme drankje echter geen bescherming.
Preventie
Thee wordt wereldwijd gedronken, daarom is het een goede optie voor borstkankerpreventie. Eerder al bleek dat groene thee je helpt afvallen en dat het drankje je beschermt tegen hartziekten. (ep)



