Ga terug naar HLN
Nina
-
  • Aanmelden
  • Mijn bewaarde artikels
  • Welkom
  • Afmelden
  • Mijn bewaarde artikels

  • Lezersservice
  • Digikrant
  • Abonnement
hln
  • Binnenland
  • Buitenland
  • Sport
  • Showbizz
  • meer hln
    • You
    • Geld
    • Planet
    • Bizar
    • Muziek
    • iHLN
    • Wetenschap
    • Auto
    • Reizen
    • video
    • foto
  • You
  • Lekker Eten
  • Chocolade

Reep pure chocolade per dag kan hartaanval voorkomen

bewaar artikel
  • artikel
  • reacties
Bewerkt door: Steven Alen
2/06/12 - 03u41  Bron: afp
© thinkstock.

Wie 10 jaar lang elke dag een reep pure chocolade eet, loopt minder risico op hartaanvallen en beroertes. Het gaat dan wel om erg bittere chocolade, met minstens 70 procent cacao.

Onderzoek onder 2013 Australiërs toonde aan dat de lekkernij 70 dodelijke hartaanvallen kan voorkomen op elke 10.000 chocolade-eters in een periode van 10 jaar.

Hartpatiënten
"Deze donkere chocola kan een alternatief zijn voor of een aanvulling op medicijnen voor hartpatiënten", stelt onderzoekster Ella Zomer van de Monash University in het British Medical Journal. Veel mensen eten uiteraard ook liever chocolade dan pillen te slikken.

Antioxidanten
Chocola met veel cacao dankt zijn voordelen aan de vele antioxidanten. Die verwijden de bloedvaten, waardoor de bloeddruk daalt. Hetzelfde effect werd gemeten bij groene thee en felgekleurd fruit zoals rode appels en bosbessen.

Waarschuwing
Deskundigen waarschuwen dat buitensporig veel chocolade eten echter ook dik maakt, wat juist weer kan leiden tot hart- en vaatziekten. Maar de onderzoekers adviseren een chocoladieet te combineren met voldoende beweging.

    Lees ook

  • Deze (speciale) chocolade bestrijdt rimpels
  • Het kan: vermageren door zwarte chocolade te eten

Wat vind jij van dit nieuws?

  • fascinerend
  • grappig
  • hartverwarmend
  • frustrerend
  • beangstigend
  • deprimerend
  • Reageer
  • bewaar artikel
  • Mail
  • Print
Rapporteer een fout in het artikel aan onze redactie

Jouw mening telt !

Meld je aan of registreer je om een reactie te plaatsen!
  • algemene voorwaarden en gedragscode
Aan het laden...

Meer over
  • Chocolade
  • Opmerkelijk & bizar
  • Overgewicht
  • Ziektes en aandoeningen
  • Hartaandoeningen
  • Voeding

gerelateerd nieuws

  • Deze (speciale) chocolade bestrijdt rimpels

  • Het kan: vermageren door zwarte chocolade te eten

Meer over
  • Chocolade
  • Opmerkelijk & bizar
  • Overgewicht
  • Ziektes en aandoeningen
  • Hartaandoeningen
  • Voeding
Abonnement Het Laatste Nieuws - promotie 12 + 6 maanden GRATIS Het Laatste Nieuws

HLN SOCIAL

  • Vrienden bekeken
  • Meest populair

    HLN.be

  • RSS (wat is RSS?)
  • HLN.be op Facebook
  • HLN Nieuwsbrief
  • Surf naar m.hln.be
  • Smartphone

     

  • HLN als homepagina
  • HLN in je favorieten
  • Raadpleeg het archief
  • De laatste 48 uur
  • Toevoegen aan Google

     

  • contacteer HLN.be
  • adverteren op HLN.be
  • vacatures
  • partnersites
  • hoe ons bereiken?

    De krant

  • contacteer de krant
  • abonneer je
  • de krant tijdens mijn vakantie
  • info ivm abonnementen
  • iPad

© 2013 De Persgroep Digital - Alle rechten voorbehouden.
Lees de gebruiksvoorwaarden.

Onze Franstalige nieuwssite www.7sur7.be.
Volg het nieuws op onze zustersite in Nederland www.ad.nl. Jouw Wereld: horoscoop, afslankservice, dating

acap enabled
  • Mediargus
  • reprocopy
  • Disclaimer CIM Internet