Mensen die vier of meer koppen koffie per dag drinken, hebben minder kans op hartritmestoornissen. Dat is gebleken uit een grootschalig Amerikaans onderzoek, dat vrijdag wordt gepresenteerd tijdens het 50-jarig bestaan van de American Heart Association.
Volgens de onderzoekers hebben mannen en vrouwen die dagelijks minimaal vier koppen koffie drinken 18 procent minder kans om in het ziekenhuis te worden opgenomen wegens hartritmestoornissen. Bij wie op een dag één tot drie keer koffie drinkt, was een verlaging in risico te zien van 7 procent.© De Persgroep Publishing. Alle rechten voorbehouden. Lees de gebruiksvoorwaarden.
Volg het nieuws op onze zustersite in Nederland www.ad.nl. Jouw Wereld: horoscoop, afslanservice, dating