Vrouwen die de anticonceptiepil slikken, hebben minder kans op eierstokkanker. De pil heeft sinds de invoering in de jaren zestig tweehonderdduizend gevallen van eierstokkanker doen voorkomen. Van die gevallen waren er waarschijnlijk honderdduizend dodelijk afgelopen.
Dat meldt het medische tijdschrift The Lancet op basis van onderzoek. De onderzoekers bekeken 45 studies over 21 verschillende landen met daarin ruim 23.000 vrouwen met eierstokkanker en ruim 87.000 zonder eierstokkanker. (novum/tdb)
Jouw mening telt !
Meld je aan of registreer je om een reactie te plaatsen!



