Dieetdranken verhogen risico op hartaanval en beroerte

Wil je dit artikel later lezen? bewaar
Door: redactie
9/02/11 - 21u13

Mensen die dagelijks suikervrije frisdranken consumeren, hebben 61 procent meer kans op een hartaanval of beroerte dan degenen die dat niet doen.

De onderzoekers bestudeerden meer dan 2.500 mensen die dagelijks een frisdrank met suikervervanger dronken, daaruit blijkt dat ze 61 procent meer kans op vasculaire problemen lopen dan iemand die geen koolzuurhoudende drank opneemt.

Onderzoekster Hannah Gardener: "Als toekomstige resultaten deze studie bevestigen, dan zou dit betekenen dat dieetdranken niet de optimale vervanging zijn voor suikerhoudende fridranken. Verder onderzoek moet ontdekken hoe de consumptie van dieetdranken het risico op vasculaire problemen verhoogt." (ep)

Jouw mening telt !

Meld je aan of registreer je om een reactie te plaatsen!