Lagere bloeddruk door koolhydraten te schrappen

bewaar artikel
Door: redactie
26/01/10 - 12u37

Koolhydraatarme eetpatronen, zoals het bekende Atkinsdieet, zijn succesvoller in het verlagen van je bloeddruk dan dieetpillen. Dat blijkt uit een recente studie.

Hartaanval
Onderzoek toonde aan dat dit controversiële dieet, waarbij je haast geen pasta, brood, rijst of aardappelen mag eten, twee keer meer kans heeft om je bloeddruk te verlagen dan dieetpillen die voorkomen dat je lichaam vet opneemt. Deze aandoening kan gevaarlijk zijn omdat het je risico op een hartaanval verhoogt. Veel mensen met overgewicht krijgen daarom de raad af te vallen om zo hun hoge bloeddruk te verlagen. 

Minder duur
Het Atkinsdieet krijgt veel kritiek omdat het mensen aanmoedigt weinig fruit en groenten en veel vette voeding als rood vlees te eten. Professor William Yancy: "Een dieet kan even efficiënt zijn om je bloeddruk te verlagen als medicatie. Het is ook goedkoper en heeft minder bijwerkingen." (ep)

Jouw mening telt !

Meld je aan of registreer je om een reactie te plaatsen!