Wie regelmatig thee of koffie drinkt, vermindert de kans op diabetes met bijna 25 procent tegenover wie geen of weinig thee of koffie drinkt.
Drie tassen thee of vier koppen koffie per dag geeft het beste effect, zo bleek uit een analyse van zeven studies tussen 1966 en 2009 die in het totaal 286.000 theedrinkers bevatte. De onderzoekers willen nu dokters voorstellen hun patiënten aan te raden vaker thee te drinken.
Ook decafeïnekoffie voorkomt diabetes tot op zekere hoogte, dus cafeïne is zeker niet het enige werkbare element. De onderzoekers, onder leiding van Rachel Huxley, hopen dat deze bevindingen het pad effenen voor preventie van diabetes. (edp)
Jouw mening telt !
Meld je aan of registreer je om een reactie te plaatsen!



